Kräktes, ramlade, huvudvärk, jobbigt och fick gå hem.

Som ni kanske vet så skulle jag vara på konståknings läger nu.
Men det började såhär:

7.09 går jag upp och är trött och blek i ansiktet. Har ingen lust att äta någon frukost så jag struntar i frukosten. Klockan åtta går jag till IP.
Direkt när jag skulle börja med flygskär (man tar upp benet högt i luften) så sa min tränare "Kom ihåg att ha benet högt i luften"
Såklart följde jag hennes råd, men ramlade direkt. Jag ramlade på magen och kunde varken prata eller andas ett tag. Det går inte att beskriva hur ont det gjorde, det kändes som om jag blev slagen i magen med ett baseboll trä och bara föll ihop.
Jag fick gå och sätta mig och vila, medans jag vilade jag jag och drack vatten för att må bättre.
Sedan kände allt bra igen jag och var på isen.
Men ett litet tag efter kanske 30 min så hände det. Jag fick fruktansvärd huvudvärk och mådde väldigt illa, jag tänkte "nu kommer jag kräkas"
Jag sa det till min tränare och så fick jag springa till toan och kräkas. När jag hade varit där i 3 minuter och kollat mig i spegeln så bankade det på dörren, det var min andra tränare som frågade om jag mådde bra. Jag sa att jag mådde bra. Jag gick ut från toan och gick till omklädnings rummet och fick lite vatten av min tränare. vad var det som fick mig att kräkas? Det fanns bara två anledningar.
1. Jag åt ingen frukost och överansträngde mig för mycket. (Det var först ett pass från 8.10 till 8.50 med INGEN paus. Sedan skulle vi fortsätta 8.50 till 9.50 utan rast, dvs 1 timme och 40 min skulle vi vara på isen utan paus, snacka om jobbigt och överansträngande.
2. Jag ramlade på magen och fick kramp, det kan ha varit därför också för att en för hård smäll kan orsaka kräkningar.

Allt slutade med att jag fick gå hem, men jag ska gå imorgon igen. och på onsdag och torsdag och fredag och lördag. Hoppas bara att det inte händer samma sak.

Kommentarer
Postat av: maria

låter som om du hade en riktit dålig dag! vad bra att du fick gå hem sen :I

2010-04-09 @ 12:04:02
URL: http://marremim.blogg.se/
Postat av: maria

låter som om du hade en dålig dag, vad bra att du fick gå hem sen!!

2010-04-09 @ 12:25:40
URL: http://marremim.blogg.se/
Postat av: Ebba'h ♥

hej, va gärna me o tävla i veckans blogg, din blogg kmr visas upp för 500 unika(OM DU VINNER)! LYCKA TILL :d

2012-04-22 @ 20:00:40
URL: http://skatersz.blogg.se/
Postat av: Isacs Mamma

Hej! Förlåt om jag stör! Men jag har börjat med dagens blogg inne hos mig;)



kika gärna in :)

Dirketlänk:



http://isacsmamma.blogg.se/2012/may/dagens-blogg.html



Puss och Kram

2012-05-02 @ 08:42:55
URL: http://isacsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0